۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۳۳

همزمان با هفته دولت صورت گرفت؛

کارگران ساختمانی کردستان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند

کارگران ساختمانی کردستان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند

سنندج- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحت پوشش قرار گرفتن کارگران ساختمانی استان از خدمات بیمه اجتماعی روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز یکشنبه همزمان با هفته دولت و با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اصحاب رسانه در محل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، تفاهم نامه پوشش بیمه کارگران ساختمانی کردستان با صندوق بیمه اجتماعی روستاییان امضا شد.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: صندوق‌های بیمه‌ای بستر توسعه را در جامعه فراهم می‌کنند و به خانواده‌ها آرامش القا می‌کنند.

فرزاد پیشکاری افزود: کارگران ساختمانی با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفری از بزرگترین تشکیل‌های استان به شمار می آیند و به واسطه مشاغل فصلی مجبور به مهاجرت به نقاط مختلف هستند و بدون شک استفاده از خدمات بیمه‌ای می‌تواند در این راستا کمک ویژه به این قشر و خانواده‌های آنان کند.

میکائیل صدیقی مسئول کانون انجمن‌های کارگری کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: ۵۲ هزار عضو استادکار و کارگر در استان داریم که بزرگترین تشکل با پوشش ۱۰ انجمن محسوب می‌شویم.

وی افزود: مبحث بیمه کارگران را در اولویت قرار دادیم و با توجه به اینکه ۱۴ هزار کارگر در نوبت بهره مندی بیمه تأمین اجتماعی هستند، همکاری با بیمه اجتماعی روستاییان در دستور کار قرار گرفت که کارگران و خانواده‌های آنها را تحت پوشش قرار دهیم.

صدیقی خاطرنشان کرد: بسیاری از کارگران نمی‌توانند حتی مبلغ ۳۶۰ هزار تومانی بیمه تأمین اجتماعی را پرداخت کنند لذا بیمه اجتماعی روستاییان می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

وی افزود: در این راستا کارگران با ۱۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن می‌توانند از خدمات بازنشستگی بهره مند شوند.

توانا مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: در قانون اساسی بیمه حق همه مردم بوده و سه صندوق ملی در کشور در نظر گرفته شده که صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از این موارد است.

وی افزود: در این صندوق ۷۰ درصد سهم بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و افراد می‌توانند در ۸ سطح اقدام به پرداخت بیمه کنند.

توانا اظهار کرد: در این راستا افراد با ۱۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن می‌توانند از خدمات بازنشستگی بهره مند شوند.

وی افزود: پرداخت مستمری سالیانه، مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان از جمله خدمات این صندوق است.

وی افزود: اکنون امکان انتقال سوابق از سایر صندوق‌ها فراهم شده است و اقشار مختلف مردم می‌توانند از خدمات بیمه‌ای این صندوق بهره مند شوند.

توانا اعلام کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از ۲۲۳ هزار نفر در سطح استان مشمول بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که تاکنون ۹۷ هزار و ۸۵۲ نفر بیمه شده اند.

وی افزود: هم اکنون ۳ هزار و ۸۳۴ نفر مستمری بگیر داریم و۶۷ کارگزاری فعال در سطح استان به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

کد خبر 5575174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسین IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
      0 0
      سلام تمام بازنشستگان امسال دوبار ترمیم حقوق داشتن به جز مستمری بگیران صندوق روستایی چرا؟